Det inte helt okända företaget Microsoft verkar oroliga och rädda för konkurrensen. Finns inget bättre än att stärka företaget och dess produkter med lite reklamfilm. Först kontrakterade man Jerry Seinfeldt:
Del 1:
Del 2:
Ganska luddiga men lite småsköna filmer, men budskapet är –¦ ja, vadå? Ryktet har gått att resultatet av filmerna inte är så värst lysande. I natt visades en ny reklam på ett nytt, tydligare spår.
Bättre och mer tydligt, men personligen skulle jag skippat den första, ganska ynkliga ursäkten som spelar konkurrenten Apple rakt i händerna. Faktum är att hela reklamfilmen känns lite ursäktande och delen där det ältas att Deepak Chopra (väl?) är “a human being” blir lätt illamåendeframkallande för mig. Förvisso borde Microsoft vara rädda för konkurrens efter att ha lanserat skitsystemet Vista (inte en gång har någon kunnat koppla upp sig på Rarings trådlösa nät utan problem. Min telefon klarar det bättre än Vista.)
Sedan började Apple med sina “Get a Mac“-filmer för över två år sen. Känns väl extremt sent ett försöka svara på det?